Procedura składania skarg w firmie Hunkemöller

Czy zauważyli Państwo jakiekolwiek naruszenia prawne, etyczne lub dotyczące zgodności z przepisami, które są związanie z działalnością firmy Hunkemöller i chcieliby je Państwo zgłosić?

Wszelkie skargi mogą Państwo zgłosić tutaj: https://hunkemoller.speakup.report/complaintsmechanism 

A qr code on a white background

Description automatically generated

Dlaczego firma Hunkemöller ma swoją własną procedurę składania skarg?

Firma Hunkemöller pragnie prowadzić swoją działalność w zrównoważony sposób, tak aby była przyjazna dla środowiska, zapewniała poszanowanie prawa człowieka i gwarantowała uczciwe, bezpieczne i zdrowe warunki pracy osobom pracującym w obrębie jej całego globalnego łańcucha dostaw.

W tym celu firma Hunkemöller ustanowiła polityki i praktyki dotyczące zrównoważonej działalności, a także Kodeks etyczny. Przestrzegania wszystkich tych zasad wymagamy także od naszych dostawców, pośredników, licencjobiorców i innych powiązanych usługodawców. W całej firmie Hunkemöller staramy się również przestrzegać takich samych polityk wewnętrznych, międzynarodowych norm w zakresie praw człowieka włącznie z międzynarodowymi standardami pracy, a także przepisów i regulacji dotyczących ochrony środowiska.

Jednak nawet mimo naszych najlepszych intencji i starań, w obrębie naszego łańcucha wartości może dojść do nieprawidłowości lub incydentów. Firma Hunkemöller zobowiązuje się do budowania kultury zaufania i otwartości oraz do zapewnienia skutecznych procedur służących do składania skarg, aby każdy mógł zgłosić dostrzeżony problem, a firma mogła podjąć w związku z tym środki zaradcze.

Procedura składania skarg jest ważnym elementem naszego systemu kontroli nad przestrzeganiem praw człowieka i naszego strategicznego celu, jakim jest wsłuchiwanie się w głos pracowników i troska o poprawne stosunki pracy na naszych rynkach. Uważamy, że najskuteczniejszym sposobem na zagwarantowanie poszanowania praw człowieka i dobrych warunków pracy jest danie ludziom możliwości, by głośno przemówili i nie bali się tego robić.

Czym jest procedura składania skarg i kto może z niej skorzystać?

„Skarga” to wszelkiego rodzaju problem, obawa lub zażalenie, które wynika z jakiegoś działania, zaniechania, sytuacji lub decyzji powodującej naruszenie prawa lub zasad etycznych, takie jak m.in:

  • praca przymusowa,
  • przekupstwo i korupcja,
  • praca dzieci,
  • dyskryminacja, przemoc i molestowanie (seksualne),
  • naruszenie prawa do swobodnego zrzeszania się lub negocjacji zbiorowych,
  • naruszenie wymogów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz bezpieczeństwa budynków,
  • naruszenie praw człowieka powiązane ze szkodami dla środowiska,
  • kradzież,
  • bezprawne wysiedlanie ludzi,
  • przemoc ze strony sił bezpieczeństwa,
  • niewypłacanie godziwego wynagrodzenia.

Niniejsza procedura składania skarg jest przeznaczona dla osób fizycznych, społeczności i organizacji, które pragną zgłosić negatywny wpływ, jaki wywiera na nich działalność HKM oraz działalność naszych dostawców, pośredników, licencjobiorców i innych powiązanych usługodawców. Za pomocą tej procedury pragniemy zachęcić ich do zgłaszania skarg bez obawy przed represjami, odwetem lub utratą korzyści.

Dlatego wszystkie zgłoszenia traktujemy w pełni poufnie. Nie ujawnimy żadnych wrażliwych lub osobistych danych na jakimkolwiek etapie komunikacji i działań proceduralnych zmierzających do naprawienia sytuacji. Dane osobowe osoby składającej skargę zostaną udostępnione pracownikom lub przedstawicielom firmy Hunkemöller zaangażowanym w proces rozpatrywania skargi tylko wtedy, gdy osoba składająca skargę zdecyduje się nam przekazać takie dane.

Ta procedura NIE jest przeznaczona dla pracowników Hunkemöller. Jeśli są Państwo pracownikiem Hunkemöller, mogą Państwo skorzystać z naszej procedury zgłaszania nieprawidłowości (tzw. Whistleblower Mechanism).

Jak rozpatrujemy Państwa skargi?

Wszystkie skargi zostaną rozpatrzone w naszej firmie w ciągu siedmiu (7) dni roboczych. Skargami zajmuje się główny radca prawny i kierownik ds. zrównoważonego rozwoju firmy Hunkemöller, którzy zapewnią, by zostały rozpatrzone szybko, sprawiedliwie i w zgodzie z innymi odnośnymi politykami oraz obowiązującymi przepisami prawa.

Firma HKM skrupulatnie zbada skargę i towarzyszące jej okoliczności. Badanie takie obejmuje rozmowę z osobami lub podmiotami, których dotyczy skarga, a w razie potrzeby może też obejmować konsultacje z osobą, która ją złożyła. Postaramy się zakończyć proces rozpatrywania skargi i ustalenia propozycji rozwiązania problemu w ciągu 60 dni kalendarzowych, a w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 75 dni kalendarzowych od otrzymania skargi.