Procedura składania skarg w firmie Hunkemöller
Czy zauważyli Państwo jakiekolwiek naruszenia prawne, etyczne lub dotyczące zgodności z przepisami, które są związanie z działalnością firmy Hunkemöller i chcieliby je Państwo zgłosić?
Wszelkie skargi mogą Państwo zgłosić tutaj: https://hunkemoller.speakup.report/complaintsmechanism
Dlaczego firma Hunkemöller posiada procedurę składania skarg i jakie skargi można składać?
Firma Hunkemöller pragnie prowadzić swoją działalność w sposób zrównoważony, przy poszanowaniu, wspieraniu i ochronie praw człowieka oraz zasobów środowiska naturalnego. Dążymy do tego, aby ochrona praw człowieka i troska o środowisko były najważniejszym elementem prowadzonych przez nas działań i chcemy zapewnić uczciwe, bezpieczne i zdrowe warunki pracy osobom pracującym w obrębie naszego całego globalnego łańcucha dostaw. Celem firmy Hunkemöller jest przestrzeganie i poszanowanie wszystkich uznanych na całym świecie praw człowieka, a polityka i działania naszej firmy są opracowywane zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi międzynarodowymi normami w zakresie praw człowieka, traktatami, standardami pracy oraz przepisami i regulacjami dotyczącymi ochrony środowiska.
Opracowaliśmy także polityki i praktyki z zakresu zrównoważonej działalności obowiązujące podmioty zewnętrzne, a także Two Way Code of Conduct, którego przestrzegania wymagamy od wszystkich naszych dostawców, pośredników, licencjobiorców i innych powiązanych usługodawców.
Jednak nawet mimo naszych najlepszych intencji i starań w obrębie naszego łańcucha wartości może dojść do nieprawidłowości lub incydentów. Firma Hunkemöller pragnie, by panowała w niej kultura zaufania i otwartości, a także chce zapewnić skuteczne procedury służące do składania skarg, aby każdy mógł zgłosić dostrzeżony problem, a firma mogła podjąć w związku z tym środki zaradcze. Procedura składania skarg jest ważnym elementem naszego stałego systemu kontroli nad przestrzeganiem praw człowieka i naszego strategicznego celu, jakim jest wsłuchiwanie się w głos pracowników i troska o poprawne stosunki pracy na naszych rynkach. Uważamy, że najskuteczniejszym sposobem na zagwarantowanie poszanowania praw człowieka, troski o środowisko i zapewnienia dobrych warunków pracy jest danie ludziom szansy, by mogli głośno przemówić za pomocą Speak Up® i nie bali się tego robić.
Za pomocą naszej procedury składania skarg można składać skargi dotyczące poważnych naruszeń prawnych lub etycznych, takich jak m.in:
- praca przymusowa,
- przekupstwo i korupcja,
- praca dzieci,
- dyskryminacja, przemoc i molestowanie (seksualne),
- naruszenie prawa do swobodnego zrzeszania się lub negocjacji zbiorowych,
- naruszenie wymogów w zakresie bezpieczeństwa i/lub higieny pracy oraz bezpieczeństwa budynków,
- naruszenie praw człowieka powiązane ze szkodami dla środowiska,
- kradzież,
- bezprawne wysiedlanie ludzi,
- przemoc ze strony sił bezpieczeństwa,
- niewypłacanie godziwego wynagrodzenia.
Niniejsza procedura składania skarg jest przeznaczona dla osób, społeczności i organizacji, które pragną zgłosić negatywny wpływ, jaki wywiera na nich działalność firmy Hunkemöller oraz działalność naszych dostawców, pośredników, licencjobiorców i innych powiązanych usługodawców. Ta procedura NIE jest przeznaczona dla pracowników Hunkemöller. Jeśli są Państwo pracownikiem Hunkemöller, mogą Państwo skorzystać z naszej procedury zgłaszania nieprawidłowości (tzw. whistleblower mechanism).
Jak rozpatrywane są zgłoszone skargi?
Rozumiemy, że osoby należące do grup szczególnie wrażliwych często odczuwają trudności i ograniczenia, które uniemożliwiają im zgłoszenie problemu. Dlatego firma Hunkemöller nawiązała współpracę z platformą Speak Up, aby każda skarga mogła zostać należycie przyjęta i by każdy miał możliwość złożyć ją w swoim ojczystym języku. Skargi można składać tam przez całą dobę, 7 dni w tygodniu i 365 dni w roku, przesyłając je za pomocą telefonu (w niektórych krajach), przeglądarki internetowej lub aplikacji (iOS i Android). Dostęp do platformy do składania skarg firmy Hunkemöller można uzyskać telefonicznie, używając kodu dostępu Hunkemöller (111021) i pozostawiając wiadomość głosową w języku ojczystym, która zostanie nam przekazana. Pod koniec rozmowy zostanie Państwu podany numer sprawy, który jest potrzebny do śledzenia postępów w rozpatrywaniu skargi. Jeśli złożą Państwo swoją skargę za pośrednictwem internetu lub aplikacji (używając kodu dostępu 111021), także otrzymają Państwo numer sprawy, za pomocą którego mogą Państwo utworzyć hasło dostępu do śledzenia postępów w rozpatrywania złożonej skargi. Za pośrednictwem aplikacji można również nagrywać wiadomości głosowe w dowolnym języku. Skargi mogą Państwo także przesyłać pocztą na poniższy adres:
Sustainability/CSR Team
Koos Postemalaan 8
1217 ZC, Hilversum
The Netherlands
Wszystkie skargi zostaną rozpatrzone w naszej firmie w ciągu 7 dni roboczych. Skargami zajmuje się główny radca prawny i kierownik ds. zrównoważonego rozwoju firmy Hunkemöller, którzy zapewnią, by zostały rozpatrzone szybko, sprawiedliwie i w zgodzie z innymi odnośnymi politykami oraz obowiązującymi przepisami prawa. Osoba składająca skargę otrzyma potwierdzenie jej wpłynięcia w ciągu 7 dni roboczych. Firma Hunkemöller zbada każdą prawidłowo złożoną skargę i towarzyszące jej okoliczności. Badanie takie obejmuje rozmowę z osobami lub podmiotami, których dotyczy skarga, a w razie potrzeby może też obejmować konsultacje z osobą, która ją złożyła. Postaramy się zakończyć proces rozpatrywania skargi i ustalenia propozycji rozwiązania problemu w ciągu 60 dni kalendarzowych, a w bardziej skomplikowanych przypadkach w ciągu 75 dni kalendarzowych od otrzymania skargi. Osoba, która złożyła skargę, będzie informowana o każdym kroku podjętym w jej sprawie.
Firma Hunkemöller pragnie tworzyć społeczność opartą na zaufaniu, dlatego wszystkie zgłoszenia będą traktowane poufnie, a osoba składająca skargę nie musi obawiać się represji, odwetu, dyskryminacji lub niedogodności. Skargi są traktowane anonimowo, a dane osobowe osoby składającej skargę zostaną udostępnione pracownikom lub przedstawicielom firmy Hunkemöller zaangażowanym w proces rozpatrywania skargi tylko wtedy, gdy osoba ta zechce nam przekazać takie dane. Nie ujawnimy żadnych wrażliwych lub osobistych danych na jakimkolwiek etapie komunikacji i działań proceduralnych zmierzających do naprawienia sytuacji. Ponadto regularnie oceniamy i weryfikujemy naszą procedurę składania skarg, a także ustalenia dotyczące złożonych skarg, aby móc skutecznie działać i aktywnie polepszać należytą staranność w zakresie przestrzegania praw człowieka oraz dotychczasowo stosowane środki zapobiegawcze i naprawcze. Jeśli mają Państwo pytania lub propozycje ulepszeń dotyczące naszej procedury składania skarg, proszę przesyłać je na adres e-mail corporateresponsibility@hunkemoller.com. Więcej informacji na temat zabezpieczenia danych można znaleźć w Oświadczeniu o ochronie danych platformy Speak Up, klikając tutaj.
Rules of Procedure - English + Freephone Hotlines
Rules of Procedure - Svenska, ภาษาไทย, TÜRKÇE, УКРАЇНСЬКА, TIẾNG VIỆT, Freephone Hotlines
Rules of Procedure - Nederlands, Français, Deutsch, हिंदी, Bahasa Indonesia, Freephone Hotlines
Rules of Procedure - Italiano, ខ្មែរ, Norsk, Polski, Español, Freephone Hotlines
Rules of Procedure - العربية, বাংলা, မြန်မာ, 简体中文, Dansk, Freephone Hotlines